Alla inlägg under januari 2008

Av jansson - 31 januari 2008 18:30

Ja hur går det då med mitt liv utan ciggen....sådär kan man väll säga*ler* Jo jag har rökt=( men jag ger inte upp för jag har bestämt mig JAG SKA SLUTA!!! men jag kör en ny taktik...jag får röka,men bara två bloss åt gången plus att jag försöker att hoppa att röka när suget kommer... med andra ord jag har rökt ca: 3 cigg sedan igår...och det är bra för att vara mig...så jag är ganska stolt=)

Och jag har bestämt mig så det ska bli mindre tills det inte blir någon....

så fortsätt gärna att peppa mig mot ett rökfritt liv=) 

kram på er! 

Av jansson - 30 januari 2008 12:50

Här sitter jag och är röksugen så jag tror jag smäller av!! har inte en enda cigg här hemma och har bestämt mig (tror jag) att jag inga ska köpa heller......med andra ord...jag ska sluta röka!!!! ve och fasa!!! men jag är så j..la trött på att ciggen ska styra mitt liv...

så nu kära bloggvänner behöver jag erat stöd!!!!! ni får gärna peppa mig så jag inte köper några ciggisar.....in med tipps och ideer hur jag ska ta mig igenom de här första dagarna=) 

Av jansson - 29 januari 2008 20:32

ja så var det äntligen kväll då...pust i dag har det varit en otroligt seeeeg dag..Mathias hade en dålig natt och lät mig sova högst 3 tim...så jag är TRÖTT!!!Hela dagen har jag gått som i dvala....bara gjort det nödvändigaste..

tur att jag har fritte boy som hjälper sin mamma=) i morse innan han gick till skolan erbjöd han sig att släppa ut hästarna så jag fick sitta kvar inne i värmen..han är bara för go den grabben=)

Nej kära blogg vänner nu är det natti natti för mig zzzz 

Av jansson - 27 januari 2008 17:00

Idag vaknade vi av att solen sken och det var ett vitt puder på backen UNDERBART!!! man lever upp som aldrig när solen äntligen hittar hit efter allt regnande!

Jag och Alex beslutede att ta med Mathias och Alex hund Wille och åka ut till barnens farmor.Eftersom lillkillen Mathias vuxit ur sin bilstol så slog vi förs en signal till Marie och kollade om hon hade någon passande stol att sälja...och det hade hon=) Så hennes snälla gubbe hjälpte mig att montera den.Tack

Sedan bar det av till edsleskog..väl där släppte vi ihop wille med farmors hundar och tog en långpromenad i skogen det var sååå skönt!!

När vi ändå var där så passade vi på att trimma Wille också..mammas lilla gos blev så vacker vill jag lova..inga mockasiner på tassarna nu inte=)

Men klockan bara sprang iväg så när vi styrde kosan hem så insåg vi att det var försent att åka till löshoppningen i mellerud som vi planerat...men men vi får ta det nästa söndag! 

Av jansson - 26 januari 2008 18:10

bild på två klara boxar..förutom gallren som kommer upp till våren när stallet ska målas=)

Av jansson - 26 januari 2008 18:02

I dag har "mamma" Siv varit här med 2 av sina barnbarn Andreas och Johanna,jätte kul att ni kom=)

nu har vi även avnjutit kvällsmaten,det blev tacos..slurp=)

så nu när alla måsten är fixade så är det dax att pallra sig ut i stallet för att fortsätta bygget där..vi måste få upp de två boxarna som återstår innan Alex nya häst kommer och innan  mina två tjockisar ska ha föl=) rom byggdes inte på en dag..jag vet men jag bara längtar tills allt är klart=) 

Av jansson - 25 januari 2008 17:14

Ja så har lill killen varit iväg å fotat sig=)

det gick hur bra som helst,ända till mamma (jag) skulle sätta ner han i en trälåda.....jag skrattade så jag kiknade...lillkillen fick inte plats hahaha det kommer bli det absoluta kortet..jag fick i rumpan på han sedan blev han som en fällkniv,men lika glad för det va han..för nu kom han ju jätte nära sina fötter..dom där sakerna som har varit längst ner på kroppen var nu helt plötsligt i ögonhöjd...hahaha så där satt han nöjd och belåten och pratade med sina fossingar hihihi 

jag lovar så fort korten är klara så ska jag lägga ut "lådkortet" så ni får ett gott skratt...för det fick jag..hihihi 

Av jansson - 25 januari 2008 07:12

ja så var denna natten över då..ja lite sömn fick man ju iallafall=)Nu är det dax att ta tag i dagens alla aktiviteter...får la börja med att ge mina pållar lite frukost..och vovvarna ska ut..

sedan ska det bära iväg till säffle och fota lillkillen=) 

Ovido - Quiz & Flashcards