Alla inlägg under oktober 2008

Av jansson - 30 oktober 2008 08:23

here i come... japp, i morgon åker jag till ullared och spenderar lite stålar;)

Av jansson - 30 oktober 2008 08:19

Här händer inte så mycket mer än det vanliga...och det är i och försig ganska skönt=)

Jag och Alex tränar våra små fölisar inför sitt kommande hästliv,såsom gå i grimma lyfta fötter mm,med andra ord daglig hantering=)

Inga kort har det blivit eftersom det är svårt att fota när man grejar,får de om gubben kan lika fotograf under helgen=)

I dag ska jag ut på tur med min lilla Woffel och Alex ska följa med på Saga...hoppas på fint väder gör vi;)

Av jansson - 27 oktober 2008 07:23

Japp, så har du gubben dragit till Norge igen...barnen sover för de har lov..skönt!!

I går var jag ute en lite längre tur på Woffel och hon var pigg som en lärka och tyckte det var underbart att komma ut i skogen utan sin fölis,som snällt väntade i stallet=)

Han och fixa lite i stallet innan det var dax att fixa middagen och gubben skulle ut och  gjuta sina stenar!!!!


I dag ska vi in till stan en sväng och se hur det blev hemma hos mor och far när de gjort om lite hemma....ska även få lite krubb där...gött!!!

Av jansson - 26 oktober 2008 07:32

det har jag för tillfället...eller,jag hinner inte igentligen heller..denna helgen har Alex en kompis från mld här på besök,så det är fullfart i huset med mycket fnitter och hästsnack=)

Själv har jag varit i stallet och pysslat en del=) Jag och Alex klippte en bedrövligt lång man på lilla saga i fredags det blev väll inte sämmre i alla fall... jag är inge vidare bra på att klippa fjording man ska erkännas=)


I fredags var jag även ute och red Pias häst och skulle även ha tagit en tur på Wofflan när jag kom hem om inte himlen hade öppnat sig... så det får bli i dag i stället...

Alex och hennes kompis ska ut på Saga i dag en tur också så vi får hoppas på fint väder.

Av jansson - 19 oktober 2008 18:23

Har det igentligen inte varit i helgen, men ändå har vi fått en del gjort trotts sjuka barn=) vi har krattat löv och städat både ute och inne,jag har även packat äpplen för vinterförvaring...så nu har vi äpplen ända till jul=)


Mina pållar har också fått sin dagliga träning som att gå utan mamma i grimma till hagen mm. Sedan var jag ute på en tur med Wofflan,med fölis kvar i boxen..och denna gång gick det bättre!!!! Han har mognat den lilla skiten!!!

Woffel var i alla fall nöjd att få komma ut med sin matte utan barn!!!

Så nu ska hon sättas igång så smått....äntligen!!!

Nästa helg så ska fölisarna få träna på att bindas upp på gången,så här ska tränas på att sitta fast i grimma hela veckan....

Av jansson - 11 oktober 2008 11:57

Ja igår var då veterinären här och undersökte lilla Saga! Vad felet är vet vi inte än då hon endast visar på feber..hög sådan!! Men vi har tagit blodprov och väntar svar måndag,Saga fick febernedsättand spruta och även pulver som jag ska ge henne i dag och i morgon,hon ska stå inne med täcke och gå ut på små promenader med mig...Febern gick i alla fall ner i går och hon äter och dricker,men är fortfarande inte helt pigg=( Vi får hoppas att detta är övergående och borta till på Måndag och att proverna är bra!!!!Håller alla mina tummar och tår för Saga!!


Sagas ägare som är minst lika oroliga som jag var i alla fall här i går och hon var då piggare och smaskade glatt i sig godsaker=) de kommer i morgon igen=)

Av jansson - 10 oktober 2008 11:52

Ja nu sitter då jag här och väntar på vet. igen... denna gången är det lilla Saga som inte mår riktigt bra..hon har feber och är allmänt dålig..men eftersom det är helg så tar jag det säkra före det osäkra och de får komma och titta på henne

Hoppas bara det inte är något allvarligt...jag blir sååå orolig när djuren inte mår bra=(

Återkommer senare med mer info.

Ovido - Quiz & Flashcards