Alla inlägg under maj 2008

Av jansson - 30 maj 2008 17:06

kille!!!! som ska heta "Sun of Abitche" men kallas Doffel=)

Av jansson - 30 maj 2008 07:45

I går kom då krusebols andra och sista fölis=) Det blev en liten hingst,sin mamma upp i dagen!Allt gick bra med hjälp av goda grannar=)

Bilder ska jag försöka få in under dagen på den lilla. 


Av jansson - 26 maj 2008 19:23

på det lilla underverket...han är helt gudomlig och jag är inte ett dugg partisk=)

hans mamma har fullt upp!! 

Av jansson - 26 maj 2008 09:16

Har vi haft nu i några dagar...Scarlet fick hög feber i söndags trots alla mediciner så det var bara att ringa hit vet. De kom och spolade ur henne,och det var massa gojs kvar=( så nu är hon satt på ytterligare en penicilin sort så det är bara att hålla tummar och tår att det här går bra nu....I dag på morgonen var hon i alla fall pigg och hon hade ingen feber,Vet kommer och spolar henne i dag också... så här är det fullt upp och jag har inte ens hunit njuta av det här med föl än...men han är en liten huligan i alla fall och pigg och kry=)

Av jansson - 24 maj 2008 16:49

I dag har då lillskiten varit ute för första gången...kan ju lova att hans kära mor hade å göra...en sådan vilde!!!! Han har fått sitt namn i dag också Krusebols Randalf och det betyder Vargskyddare!

Av jansson - 23 maj 2008 21:46

kom då i alla fall ett föl..det var scarlet som var först ut och det blev ett hingstföl med ett jädra humör..ser ut som han säger det är min box och min mamma så försök inte hitta på något!!!!

Det har varit en jobbig dag med veterinärer och sprutor,för givetvis så ville inte efterbörden komma ut..Jag är så otroligt tacksam att mobo var här och hjälpte mig med allt och tack för tårtan!!

Nu är i alla fall allt som det ska och scarlet får medicin mot inflamation i livmodern ,förebyggande, eftersom det tog sådan tid innan allt kom ur. så nu ska jag sooova för jag är otroligt trött.....så säkert fölar woffel i natt!!!

Av jansson - 22 maj 2008 08:08

Ja här har vi då suttit och fölvakat jag mobo och lerbo,hästen visade alla tecken men framåt 01.00 då började hon äta och allt var som vanligt=( Lerbo gav upp kl 01.30 ungefär men jag och mobo skulle bara inte missa det här!!!!! Vi somnade runt 02.00 och kl. 04.30 vaknade jag med ett ryck,väckte mobo som trodde vi missat allt,hon rusade ut i stallet....men inte då...tre pållar som bara blängde på henne...mobo gav upp,hon åkte hem till de sina och jag kröp ner i sängen hos mina trollungar!!!

Nu går alla pållar i sina hagar och mumsar gräs...allt är som vanligt...de två feta tänker då inte föla inte..och jag lovar.. de skrattade åt oss i natt och tänkte haha lättlurade jäklar!!!!

Men ni ska ha tuuuuuusen tack mobo och lerbo för att ni kom=) ni är värda alla rosor i världen=)

Av jansson - 21 maj 2008 18:29

För i morse var det vaxproppar på scarlet och sedan har mjölken runnit på benen... lerbo var här på förmiddagen och lugnade en stressad krusa=) tack lerbo=)

Här kommer en bild som mobo gärna vill se!!va tror du mobo???? 

Ovido - Quiz & Flashcards