Alla inlägg under december 2008

Av jansson - 31 december 2008 11:36

Av jansson - 31 december 2008 11:34

Av jansson - 31 december 2008 11:31

Och här är vi sjuka=( men men det är bara att bita i hop...och nytt år blir det oavsett;)

Tog i alla fall med kameran ut när vi släppte ut hästarna=) Bill och Bull blir nog bra parhästar;)

Av jansson - 30 december 2008 15:25

Läs och tänk efter.
Du kliver upp på morgonen och din dag blir förstörd, bara för du inte kan välja vilken av dina 30 tröjor du ska ha på dig, och på Moskvas gator fryser en 14-årig flicka ihjäl för hon inte har en enda tröja att ta på sig. Du går till skolan och klagar och tycker synd om dig själv för alla läxor du fått, och i Indien gråter en 10-årig pojke för han aldrig kommer få börja skolan. Du går till matsalen för lunch och påpekar den äckliga maten och slänger i stort sett allt du har på tallriken. I Sudan dör en 2-årig flicka av grov undernäring och vätskebrist. Du kommer hem och förbannar din mamma för att du måste hjälpa till att tömma diskmaskinen. Och i Somalia blir en 8-årig pojke slagen för han somnade efter 10 timmars arbete i hemmet. Din kväll blir förstörd när du upptäcker en finne på hakan, och i Kambodja dör en 11-årig flicka och hennes lillebror i Aids. Gråt inte över pojkarna som dör, över flickorna som inte överlever, för tårar räddar inga liv. Res dig upp och förändra för en instinkt om att förnyelse behövs för att rädda världen. Tänkt efter?
Kopiera texten till din blogg om du fann någon mening.

Av jansson - 30 december 2008 15:06

Vilken bra dag!!!!Jag har äntligen fått en torktummlare!!!!underbart kan jag lova att äntligen kunna torka tvätten snabbt...har hängt den ute förut så den har "frystorkat" vilket inte alltid är såååå kul;)

Det kommer även att bli en ny tvättmaskin innom det snaraste..en som tar 7 kg..åh va jag längtar;)

Fick även en ny morgonrock av min kära gubbe..tack tack älskling!!!

oj,glömde..det snöar här!!! kan det bli bättre?? jag blir som barn på nytt när det där vita dalar ner..underbart!!

Japp, det är min födelsedag i dag och den är perfekt...förutom att jag är förkyld och hostar som en bäver...men man kan ju inte få allt...så jag är nöjd!!

Mor och far var här med en ny elvisp..min gamla hade råttorna i det förra huset smakat på så det var med livet som insatts när man använde den;)

Micke kom också hit med min älsklings blomma...en orkide;)

Men någon tur till min italienare blir det int tal om för mig:( jag får bli frisk först!!



Av jansson - 28 december 2008 14:44

Var då julen över för denna gång;) Alla är nöjda och glada och ser nu fram mot nyårsafton,då det ska ätas god mat och mysas..vi blir som vanligt hemma och firar det nya året med barn och djur..skönt!!

Annars har allt knatat på som vanligt här,och vi har inte gjort något nytt i stallet som vi kanske borde,men men vi tar det längre fram;) På tisdag drar vi en tur till vänner i mld,ska hämta lite halm och hälsa på min italienska kärlek;) Kan tro att han vuxit en del nu när jag inte sett han på ett tag;)


var ute och mätte mina småskitar i går också,dom är nu 130 cm och ser ut som två julgrisar!!!!!

Nej nu ska jag krypa in i tältet och pussla med min trollunge;)

Av jansson - 23 december 2008 11:32

Och i dag vaknade vi i huset först kl 08.45....hua halva dagen har ju redan sprungit förbi!!!! Jag som brukar vara uppe före tuppen!!!!så denna dag blir hektisk..ska ju jaga i kapp klockan och hinna med allt som ska göras,sedan ska jag till min mormor som fyller år i dag!!

Så jag passar på redan nu att....

önska er alla en god jul och ett gått nytt år!!!

Av jansson - 22 december 2008 14:00

 i dag är vi inga lathundar inte,utan vi städar och gnor..skönt när det är klart!!

Lilleman är fortfarande inte helt bra,så vi håller oss här och sprider inte smittan vidare..hihihi men alla som vill ha den är givetvis välkomna;) Lerbo känner du dig manad..hihihi

Pållarna har fått en ny höbal ute i hagen så de står bara i solen och äter hela tiden,fåglarna ute har fått påfyllnad i fågelhuset så där är det full fart..och snart ska det börjas med lite mat även här!! japp,det är vad som händer i krusebol i dag,inget spännande här inte utan allt flyter på som vanligt!!

Ovido - Quiz & Flashcards