Alla inlägg under juli 2008

Av jansson - 29 juli 2008 21:00

inte kom det någon hit i alla fall!!! Här har det varit varmt och kvalmit hela dagen,så jag har inte fått så himmla mycket utöver det vanliga gjort=)

Men på förmiddagen så fick vi i alla fall besök av lerbo med barn,de campar ju här brevid=) så det blev kaffe och mycket prat..trevligt var det i alla fall...så jag ska ta mig en tur till deras förtält och bara njuta en stund..hihihi..jag saknar husvagns livet och med en gubbe som hatar allt va det innebär så lär jag aldrig få uppleva det igen...suck!!

Badat har vi gjort hemma i dag i poolen..både gubbe och alla barn..för vi bara orkade inte åka till stranden i dag..det kommer en dag i morgon också!!


Mor och far är i skåne på semester så jag har vattnat deras blmmor nu ett par dagar...och de lever fortfarande..tur att de är på hemgång innan jag tar död på dom..för risk finnes=)


Nu ska jag slänga mig i soffan och bara myyyysa!!

Av jansson - 28 juli 2008 21:06

Ja i dag så är höet balat så på torsdag ska vi hämta resten av vårat..skönt att ha det avklarat=)

Idag har gubben gjort klart gallret i woffels box så nu kan inte hennes lilla ånglok hoppa över längre..(hoppas vi i alla fall!!!!)

Vi var även ner till tössebäcken och badade..lill killen ÄLSKAR vatten och vill bara bada hela tiden..men det är klart,när vi väl får upp han så har han ju även kommit på att sandkakor är till för att ätas!!!suck!!

Vi har fått låna ytterligare lite mark av en trevlig granne så i morgon ska vi slå stolp IGEN!!! kul...eller inte!! Men det är skönt när det är klart i alla fall och mina pållar lär inte vara gräslösa=)

Var även en sväng till campingen för att leta upp lerbo med fam. men vi fann dem inte,,får nog göra ett nytt försök i morgon om de är kvar=)

Av jansson - 27 juli 2008 09:06

ja vem orkar vara inne vid datorn i detta väder...inte jag i alla fall=) Så jag tänker ligga på stranden i dag med min lilla son för stortjejen är i norge på hundutställning..lycka till wille och Alex!!!!

sol

Av jansson - 22 juli 2008 20:16

Ja i dag kom den...SOLEN!!! Vi började fylla våran pool till barnen,hoppas den är klar till i morgon..och att det finns vatten kvar i brunnen!!?? Annars lär jag bittert få ångra att jag satte upp poolen=)

Mina kära pållisar fick stå inne mitt på dagen i dag för efter allt regnande så dök alla äckliga flygfän upp i dag..suck!!!

 När jag nu på kvällen skulle släppa ut mina små juveler,ja då vägrade Wofflans lilla skitunge att följa med oss till rätt hage (jag tog ingen grimma på han) Så där stog jag och woffel litte lätt iriterade på hennes skitunge som drog till en annan hage och sprang runt och bockade och lekte med sig själv!! morrr!!! Jag var rätt sur på honom kan jag lova...men efter en stund så kom han i full kareta så det var bara för mig och woffel att öppna hagen och kasta oss undan från ångloket för att slippa bli överkörda!!!Den lilla lymmeln!!!

Av jansson - 17 juli 2008 08:31

Har ju inte bloggat på några dagar..hinns liksom inte med riktigt på sommaren känner jag=(

Vi håller fortfarande på med vårat stallbygge,men nu börjar man i alla fall se en ände på det hela=)Just nu pillar gubben med galler som ska sättas upp på boxarna och det är lite plock kan jag lova!


I går hade vi besök på fm av min mor och syster,det var trevligt..man träffar ju inte syster yster såå ofta....

På em. så kom kompisar som jag inte träffat på skitlänge förbi på motorcykel så det blev en massa hästsnack som vanligt och även lite byggtips!!! igen!!! Hennes gubbe är nämligen finsnickare eller va det nu heter..


Sedan på kvällen myste vi i soffan och jag gjorde lax i ugn med färskpotatis...så det var ett trevligt avslut på dagen=)

Av jansson - 13 juli 2008 22:00

i dag ringde mobos tös och undrade om min trollunge kunde komma och leka..javisst! klart hon kan,så jag körde i väg tjejen till mobo och väl där så fick våra vovvar leka en stund medans vi drack lite kaffe..mycket trevligt med lite avkoppling från stallmålandet=)

Sedan åkte jag hem och bakade en jordgubbs tårta,för mobo med familj skulle köra hem min busunge och fika lite med oss.

det var jätte trevligt och jag tror att barnen hade kul,meningen var att mobos lilla trollkille skulle rida på Saga också,men han var inge sugen på det i dag utan det tar vi en annan dag=)

nu får nog i alla fall jag planera in en tur till bort till mo..för jag är sååå sugen på en tur på någon av hennes ARABER!!!


Stallet börjar att arta sig bra också...inte så mycket kvar på boxarna nu inte...skönt!

Av jansson - 12 juli 2008 19:45

har det inte hänt mycket..åskan har traskat förbi här så tv och dator har varit avstängda....har haft en lite slappar dag med  mina barn,varit ute och målat i mitt stall (det blir skita bra!!)

Nu ska jag snart slå på tv:n å kolla på film,för åskan har åkt till någon annan=)

Av jansson - 12 juli 2008 19:40

Ja det var jag och tittade på i går=) Jag och trolltjejen fick äran att följa med Mobo och hennes tös när de skulle till ett galopp stall och hämta hem sina Arabflickor som varit där på betäckning...jösses!!! vilka hästar...suck!!! Blev sjukt avundsjuk när jag fick se Mobos nya pålla,den var helt outstanding=)

Ja det var i alla fall en mycket trevlig dag....det får vi göra om..hihihi framöver..hihihi

Ovido - Quiz & Flashcards