Alla inlägg under augusti 2008

Av jansson - 30 augusti 2008 20:24

Har det varit hela dagen=)

Trolltjejen har varit med sin farmor på hundutställning,och blir kvar hos henne till i morgon=)

Tonåringen är förkylld och har upptagit soffan mest hela dagen=)

Jag gubben och trollungen har varit en tur till stan där det var en massa snygga bilar att kika på mm...det var nämligen åmåls helgen denna helg =)

Sedan var vi en tur till Smurf med fam. och fikade.

Trollungen har även suttit in Saga i dag vilket han gillade skarpt..hm..det får nog bli en ponny till killen=) ( men tyst bara så inte hans far hör oss nu hihih)

Har även fotat mina småkillar i dag som växer så de knakar..

Av jansson - 28 augusti 2008 08:55

Och Neandertalaren kommer med andra ord hem;)

Vaknade och såg att solen skiner..skönt!!! så i dag har jag lite mer energi och ork,så här ska grejas ute hela dagen lång...

Min dotter ska fotas på skolan i dag också,så hon såg ut som en liten prinsessa när hon skred till skolan..såå söööt sååå=)

Nej nu ska här hängas tvätt...så ha det gött så länge=)

Av jansson - 27 augusti 2008 09:34

Vad händer i dag då???Ska fixa det vanliga med städ och tvätt,men annars blir det nog lugnt,funderar på att ta en tur till lindex och titta på kläder till mina små men men det är en bit att åka och jag känner mig slapp i dag..ingen motivation till att göra något..hm..inte likt mig!!

Skulle fixa Wille denna veckan var det meningen också för vi ska på utställning på lördag,men killen är halt troligen växtvärk för det pendlar lite på alla ben men det ser ut som om vi får stanna hemma..suck!! Mina kära pållar behöver tränas också om vi nu ska på utställning med dom,men det är f*n inte lätt när högernäven känns skrot efter smällen den tydligen fick..suck!!! Ja allt känns verkligen toppen just nu!

Av jansson - 27 augusti 2008 09:32

från Mathias "barn" kalas som jag lovade...

Av jansson - 24 augusti 2008 07:32

Ja det hade vi i går för den lilla trollungen som fyller 1 år.

Det var jätte trevligt och lillkillens stora syskon gillade också hans presenter...hm! får nog köpa klossar och sådant till dom också,så att han får leka med sina saker i fred..hihihi.. Pappa i huset skulle bygga frääänt tåg och då fick ingen röra...suck!! ja de barnen de barnen!!! trevligt var det i alla fall=)

Syrran tog även lite kort som jag hoppas få så jag kan lägga ut när roger och hans syster *lekte* med barnen!!!

Pappa såg även till att lite nyttigheter blev gjorda..som att tömma polen mm. ja för inte kan han sitta still inte=)

Av jansson - 23 augusti 2008 08:17

större har då hänt här... i Går var jag trollungen och vovvarna wille och solo till min mor,vi tog en promenad i spåret..jätte skönt! Sedan fixade  pappa lite mat till oss..gött!!


Vi är hundisvakt till min kära svärmors solo,han är morbror till våran Wille,och Alex favorit=) Men det flyter på bra här i alla fall och vovvarna har kul tillsammans och sover ihoprullade här inne=)


Idag ska vi även ha kalas för våran lilla trollunge för han fyller 1 år på tisdag..tänk va fort det går,tycker inte det va så länge sen man fick den lilla godingen=)

Av jansson - 22 augusti 2008 09:30

Ska jag få tiden att räcka till??

Igår var det första skoldagen för mina troll,och det var sååå tomt utan dom här hemma=) Men Alex som började på ny skola med en massa fjärilar i magen kom i alla fall hem och var jätte nöjd,med alla nya kompisar=)

sedan hade jag mina hovslagare här som skulle vixa fötterna på mina pållar,allt flöt på bra tills de skulle ta det ena fölet....givetvis så reste han sig på bakbenen och orkade resa rakt på mig,och han sparkade till min hand så nu är den inlindad i bandage både svullen och blå...suck!!! givetvis den högra handen!!!!!

Men båda fölen är nu i alla fall verkade och klara,tack vare mina underbara hovisar=)

Av jansson - 17 augusti 2008 09:11

blogga så mycket just nu,för här är fullt upp hela dagarna=)

I torsdags var jag på "näset" hos en kompis och fikade och pysslade lite..vi gjorde bivax ljus,skit kul!!

I fredags fyllde min kära gubbe 35 så här va det smörgåstårta mm.

I går var min vän från "näset" här med sin gubbe och vi fikade lite sedan var vi i stallet och fixade konturdiagram och chip på mina fölisar inför passet=)

Trolltjejen åkte hem med sin farmor i går så i dag får vi nog ta oss en tur dit och hämta hem henne=)


Men ha det såååå gött alla bloggisar vi ses när bättre tid finnes=)

Ovido - Quiz & Flashcards