Direktlänk till inlägg 9 januari 2009

vilken vecka??!!

Av jansson - 9 januari 2009 06:22

Ja det var ju det här med hästeriet och denna otursvecka!!! Jag trodde i min enfald att det var över med krångel och dylik....men Ack! vad jag bedrog mig!!!

Allt flöt på som vanligt jag släppte ut mina pållar och mockade stoboxarna innan jag gick in för att skicka barnen till skolan.. sedan hade jag och trollungen en lugn dag..trodde jag??!!

Min kära granne som varit i stan och köpt med bröd och dyligt till mig (jag slapp åka till stan ytterligare en dag)kom in på kaffe,och vi tölade bort en stund..hon åkte hem till sitt runt 14.00 för att komma hit igen när min gubbe kommit..vi skule nämligen tömköra Scarlet i dag!!!! Men inget blir vad man planerar..jag gick ut för att ta en cigg på trappen kl 15.30 och då hörde jag ett underligt brusande från stallet......jag slänger mig dit och på vägen möts jag av.....VATTEN!!!! en massa vatten på hela gårdsplan..NEJ!!!! inne i stallet flyter det..och då menar jag FLYTER... en av vattenkopparna har släppt och det sprutar ut vatten med ett väldans tryck!!!! Jag bara rusar in i gubbens verkstad...der det också rinner vatten.. och stänger huvudkranen!!!! tar mig en titt i stallet kliar mig i skallen,och tänker nej nej nej......jag som fixat bädd met torv och halm..och det bara flyter omkring där... ca 3 dm bädd med torv+halm på det....allt bara flyter....jaja ingen idee att gråta..då blir det bara blötare!!! går in och ringer gubben och ber han köpa med meeeeer torv!!!! 


kl.23.00 står alla hästar åter i stallet för att bli nattade i sina nyanordnade bäddar!!!.... tur det inte var minusgradet...då hade vi aldrig fått ordning på det...utan vi hade kunnat åka skridskor;)

Undrar jag om man kanske skulle börja med vandrande pinnar i stället!!!!;)

 
 
Ingen bild

pia

9 januari 2009 10:04

Synd om deg för detta. Hvilken vecka du har haft!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jansson - 20 juni 2011 20:36

Då min stora kille ställt till det lite för sig i livet,så befinner han sig för tillfället på ett ungdomshem..tråkigt men sant! Fördelen är att han insåg själv att han behövde ha hjälp..hur som så skriver han en hel del i sin terapi vilket har lett t...

Av jansson - 20 juni 2011 20:27


Oj! det är verkligen på tiden att sparka igång bloggen igen.....   ...

Av jansson - 6 juli 2009 09:41

Måste bara skriva att i helgen var min dotter och valpisen med svärmor på utställning,och våran lilla valpis blev BIR:) Alex är stolt som en liten tupp.... så nu dröjer det nog inte länge innan nästa utställning är inplanerad för dom två;) ...

Av jansson - 19 maj 2009 07:23

Ja det här har jag verkligen inte haft tid med det senaste och mycket mycket har hänt sedan sist!! Mina kära fölisar är nu sålda och bor bara någon mil härifrån,och har det jätte bra,själv njuter jag av att bara ha 3 hästar här hemma,för det är max d...

Av jansson - 1 februari 2009 18:50

I går var vi å hämta mer hö på förmiddagen och efter det var jag och hjälpte till när min mormor och morfar flyttade,jag hängde upp lite lampor mm...ja de har mycket att få ordning på innan allt är klart!!! suck!!! och ingen hjälp vill de ha,utan de ...

Ovido - Quiz & Flashcards