Alla inlägg under mars 2008

Av jansson - 31 mars 2008 19:44

I dag ringde då läraren ....igen!! jaha,vad har nu min snälla söta son hittat på???

Jo de hade haft labb i dag,och läraren talade tydligt om för alla barn att man får inte dricka eller äta ur något!!! Va gör då min unge??? Jo han blir utmanad av en klasskamrat att dricka ur en bägare!!!! och givetvis så dricker ungkräket....Jag får gråa hår!!!!!!

Det slutade i alla fall väl,ungen fick gå till skolsyster och dricka mjölk och kolla läget..men som tur var så var det inget farligt i bägaren...men det kunnde ju ha varit det....Nu får då inte min son och den andra killen vara med på labb under ett par veckor!!! 

Ja det är då inte lätt att vara tonårsmamma det kan jag lova!!! 

Av jansson - 31 mars 2008 14:19

Nu har då jag och trollungen varit hos mor och far i stan=) givetvis så var vi där och matfriade...i dag blev det råstekt potatis,stek,sallad och sås..smaskens!!!

Sedan vae vi en sväng på toyota och kolade på bilar...suck!! jag blir sååå sjuk på alla nya bilar..men men vi får se om det blir något nytt framöver=)


Nu ska trollungen sova middag,men som vanligt så har vi delade meningar om det,jag och trollungen.....vi får se vem som vinner..kan ju säga det att trollungen är mycket trött och har inte sovit något i dag än.....


Alex lilla kisse kom hem skadad i dag också..vet inte om han varit i slagsmål eller om han kan ha blivit påkörd?? han är skadad på båda bakbenen lite småsår som ser ut som skavsår typ...men jag kan inte känna att något är brutet...ska avakta till i morgon,och han både äter dricker och går på lådan..så vi får hoppas att han bara är mörbultad stackarn=( 

Av jansson - 31 mars 2008 08:45

regnet bara öser ner och jag har ingen lust med något!!!! det får bli en slappdag i dag.....boriiiing!!!

Av jansson - 30 mars 2008 17:07

Nej det har jag nog inte igentligen.....men ingen lust att göra något..så i brist på annat så kollade jag då vilken hundras jag blev denna gång...hm! ja inte vet jag..men tydligen så dras då min personlighet åt det robusta och skräckinjagade hållet..men innerst inne är jag då snäll och godmodig=)

för denna gång blev jag då en "bulle"


Bullmastiff Bullmastiffen är en muskulös och kraftig hund, stark utan att verka klumpig. Den skäller sällan och har inte så starka jaktinstinkter. Bullmastiffen kanske ser lite ruff ut, men det är inte en hund som är trolig att bita människor. Tvärtom så är bullmastiffen en fantastisk sällskapshund. Bullmastiffen har aldrig blivit använd i flock utan har alltid arbetat ensam. Detta gör att den har utvecklat en hög grad av självständighet. Denna självständighet gör att bullmastiffen har en stark självtillit och är väldigt trygg i sig själv. Bullmastiffen har ett mycket kärleksfullt lynne samtidigt som den är psykisk stark. I en familjesituation anpassar den sig lätt till familjens rytm. Den är inte så beroende av fasta rutiner. Bullmastiffen är glad och utåtvänd mot vuxna och barn och är en lugn och behärskad familjemedlem.
Av jansson - 30 mars 2008 10:26

ser i alla fall ut som om det ska bli en fin dag i dag..utan regn!


blir till att vara ute så mycket som möjligt..snön börjar försvinna på sina ställen,nackdelen är att efter gårdagens regnande så blir det lera överallt=(

sedan så det som gömms i snö kommer fram i tö...så här får städas lite på gården=) 

Av jansson - 30 mars 2008 10:22

Ja så känns det här,när man nu ska ha klockan omställd..nog för att jag är en morgonmänniska!! men det här känns bara helfel...hela dagen försvinner ju..jag är en timme kort känns det som..klev ju upp min vanliga tid kl. 07.00 och då var kl. redan 08.00...jag har missat en timme som jag nu får jaga hela dagen.

Sedan tycker ju jag att det är svårt att ställa om sig..folk säger att det bara tar någon dag,men för mig tar det flera veckor..suck!!



Av jansson - 30 mars 2008 08:37

Var inne hos trollpackan och gjorde där testet vilken hundras är du....hmm och jag blev då:

Engelsk bulldog Bulldoggen är en cool livsnjutare av rang. Den ser tuff ut, men har inte riktigt koll på vilket skrämmande intryck den kan göra på såväl människa som andra hundar. Den börjar aldrig ett slagsmål, det behöver den inte. Tvärtom så förväntar den sig att alla är lika fredliga som sig själv. Bulldoggen lever under devisen "peace, love and understanding annars får du riktiga problem". Skulle den dock mot förmodan hamna i slagsmål är det bara ett som gäller; vinna eller dö. Många skulle nog kalla bulldoggen för den perfekta hunden, lugn och sansad. Den skäller nästan aldrig. Och sist men inte minst, en bulldog älskar att åka bil, tåg, båt eller flyg. Den är lättskött och behöver inte alltför mycket motion
Av jansson - 29 mars 2008 15:17

ja det har dt varit i dag..regnet bara strilar ner från en grå himmel...såååå tråkigt!

Vi tog oss en tur in till staden för att handla lite hästfoder,och annat dom "små" pållarna behöver=)

Passade då även på att åka in till mor och far och få kläderna till trollungen=)

 tog sedan även svängen förbi svärmors jobb(svärmor jobbar jämt) och tog en fika.


Vi är lite i byta bil tankarna så vi tog en tur till bilfirman och fönsterhandlade lite...åh va sugen jag blev på några bilar...suck! får nog åka och kolla va vi kan få i inbyte för våran på måndag=)


Nu ska jag åka å hämta höööööö!!!! 

Ovido - Quiz & Flashcards