Alla inlägg under juni 2008

Av jansson - 29 juni 2008 22:47

I dag började min dag med att jag satte mig i bilen och åkte til mobo för att vara en hjälpande hand när hon skulle betäcka två ston med sin otroligt vackra hingst som även har ett hjärta av guld=)

Min lilla trolltjej som varit borta en mötte även upp mig där för att äntligen komma hem till sin mamma..som jag har saknt henne!

Sedan bräste vi hem hon och jag och kl.15.00 fick vi besök av ett par som ville titta på fölisarna,vi fikade en stund och när de drog käkade vi middag och sedan var det dax att ta tag i de vanliga bestyren som jag inte hunnit med under dagen.

 Men nu är allt i sin ordning och mina ögon går i kors så jag ska inta ryggläge brevid min trollunge,för i morgon blir det också en hektisk dag...vi ska till tippen med skräp och trolltjejen ska å rida islandshäst..

Sov sött alla=) 


Av jansson - 26 juni 2008 21:17

Satt på altanen och fotade mina gullgossar nu på kvällen...kan ju säga att Sun of Abitche gör skäl för uttalet av sitt namn=)

Av jansson - 26 juni 2008 21:16

tog lite kort på den lilla katten som flyttat in på våran altan=)

Av jansson - 25 juni 2008 15:35

nja,eller sommarförkyld kan man nog kalla det...ja,ja vilket som så har det i alla fall drabbat mig!!!!!Huvudet bultar, hostan skär i bröstet och näsan rinner...kan det bli bättre??!!Jo det har även satt sig på stämbanden så min tonåring njuter för jag är ganska tyst!!=)

Trolltjejen är hos en kompis denna veckan,tomt är det utan hennes tjatter..men hon har i alla fall kul,de hade varit och ridit islandspållar men det gick för sakta...hm!! tur att inte jag är med!! Den ungen lär sig aldrig att ta det lugnt.

nej nu ska jag soooova en stund med lillkillen... 

Av jansson - 22 juni 2008 11:05

Katt tror jag bestämt att vi har fått en..Grannarna kom hit med en katt som inte var deras men den hade bosatt sig där hela midsommar natten,de trodde den bodde här..men icke!! de hade frågat runt i stugorna men ingen kännde till den..själv har jag sett den sedan vi flyttade hit men jag trodde då att den bodde i någon av stugorna här... Nu har den då i alla fall bosatt sig på min altan!!?? Det är en stor kastrerad hane,så min hankatt är inte nöjd!!! Men vad ska man göra???

Jag ska sätta ut en annons och se om någon saknar den och undertiden så får den väll bo i stallet..för in i huset går inte..den försökte nämligen ta min vovve=(


Av jansson - 21 juni 2008 09:46

har ju fått en katt från mobo och så här sööööt är den...vår lilla Mischa=)

Av jansson - 21 juni 2008 09:45

Var faktiskt ute å fotade mina pållar även på midsommar..och de växer så det knakar nu..

Av jansson - 21 juni 2008 09:43

Trollungen har nu fått sin första HÄST!!!! det gäller att prägla de små med en gång=)

Han var nog lite skeptisk till att börja med,men sedan klappade han om det och var ganska nöjd med tillvaron=) 

Ovido - Quiz & Flashcards