Alla inlägg under september 2008

Av jansson - 30 september 2008 19:32

I dag har det då rgnat hela dagen så vi har fått vara ute mellan skurarna jag och trollungen=)

På kvällinga så kom Mari med sina goa barn på besök...de hade med sig en hel drös fina kläder til min lilla prins och även till Alex=) tusen tack!!!

Vi drack kaffe och tölade medans barnen lekte och min trollunge blev helt såld på maris stora tös johanna...han ville bara va med henne...så go så=)

Sedan var vi en tur till stallet och de fick borsta på lilla Saga!

I morgon ska Mari in på operation så vi önskar henne allt gott härifrån Krusebol=)  -du ska se att allt går så bra så...kramiz på dig!


Nu ska jag slänga mig i soffan och kolla in tv:en...go kväll!!

Av jansson - 29 september 2008 16:29

I dag har jag och trollungen varit hos mor och far och käkat middag...som vanligt på måndagar=)

Nu har vi varit ute och gungat en stund vilket lillkillen tycker är buskul..

Alex har också kommit hem nu så vi ska ta oss lite att äta och sedan blir det stallet som gäller...det är så fint väder så det får nog bli en ridtur!

Av jansson - 29 september 2008 10:50

Ja helgen har varit fullfart!!! Jag var ute och red i lördags sedan hade vi litet kalas för trolltjejen som fyller 10,söndagen var vi ut till svärmor och hämtade fritte som varit där och "arbetade"

Lite kort blev det i alla fall....även kamouflage katten kom med på bild=)

Av jansson - 27 september 2008 07:47

I dag ska det bli 10 års kalas på krusebol!! Min lilla trolltjej blilr så stor så stor...hon har beställt en prinsess tårta så det ska jag baka en i dag...gött!

Men innan allt ståhej så ska jag på ridtur med min kära granne så nu ska här hoppas ner i ridkläderna och bege mig=)

Av jansson - 26 september 2008 12:29

Vilken mat äter du ofta?

Nötkött och potatis

När du är på kalas, är du den person som sitter eller du hjälper till att duka av?

jag brukar hjälpa till om jag får!

Var sitter du helst när du bloggar?

sitter alltid i datarummet

Köper du ofta Triss?

sällan

Vilket land eller stad har varit din bästa semester?

måste bli Grebban då!

Vilken TV-kanal tittar du på mest?

tittar nog mest på tv3

Och vilka ska jag utmana då?

Pillan

syster yster


Av jansson - 25 september 2008 12:00

Japp i dag är det strålande sol,och det ska bli en härlig ridtur i den färg glada skogen=)

Ska försöka stängsla in en ridbana längre ner så att jag kan ta ner scarlet med föl och börja med lite tömkörning med sadel,för hon har ju inte varit riden på ett år nu,utan haft tid att smälta allt hon fick lära sig förra sommaren....

Sedan kommer nog Alex hem och hon ska ut på lilla Saga har jag lovat=)

Gubben ska nog pyssla med sina stenar som han gör ute i verkstaden,så det blir full rulle hela dagen...hoppas även jag hinner smörja selen en gång till i dag=)

Ha nu en solig dag alla bloggare och icke bloggare...det ska jag ha=)

Av jansson - 24 september 2008 18:39

solen kom även hit och den friska luften och lite arbete gjorde så att jag blev pigg!!!!

Ett gött arbetspass och frisk luft förgyller dagen...så sant!!!

Nu står mina pållar i ett rensopat stall med ny halm i boxarna och mummsar höööö och njuter,de blev även behövligt borstade när de kom in,för de var nyrullade i den enda lilla lerpöl som finns i hagen=)   nu ska här göras lite kvällsmat och sedan ska jag bänka mig i soffan för att spana in min favvo serie....mcleods daughters!!!!!!!

Av jansson - 24 september 2008 13:35

De lovade ju sol i dag men den LYSER med sin frånvara här i alla fall...känner mig inte som en sol själv heller...utan kanske mer som en mulen dag..hahaha ja jag är TRÖTT!!!! Och jag harat å känna mig så här seg...vet inte vad jag ska hitta på riktigt för jag känner bara för att soooovvva..men det vill INTE min trollunge!!! Taskigt läge!!!

Det är bara å bita i hop och hoppa i stallkläderna och ut och greja en stund...suck!!!

Ovido - Quiz & Flashcards